Алгоритм дій для вчителів у разі проведення занять і увімкнення сигналів тривоги
Алгоритм дій для вчителів у разі проведення занять
і увімкнення сигналів тривоги
У закладах освіти мають бути створені відповідні умови та проведені попередні заходи з підготовки всіх учасників освітнього процесу, а саме
ознайомлення з місцем розташування укриттів фонду захисних споруд цивільного захисту, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому;
пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції закладу;
обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття;
розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням місткості та розташування;
встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення;
почувши сигнал оповіщення необхідно організувати переміщення учасників освітнього процесу у супроводі з вчителем або відповідальною особою, яка після завершення небезпеки та оголошення відміни сигналу організує повернення учасників освітнього процесу до запланованих заходів, а також перевірятиме наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.
У випадку сигналу небезпеки:
відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу;
вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття;
необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет;
для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники;
для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник;
відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття;
учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд;
у середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця;
під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті;
після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами;
під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.
Нагадаємо, укриття мають відповідати встановленим вимогам!